vrijdag 3 juni 2011

Vliegend over de zee

Vanochtend heeeel vroeg opgestaan al om 05.30!
Om half zeven zijn we de roompot uitgevaren en konden meteen naar buiten toe geschut worden.
Dus zaten we om 7 uur al op de Noordzee, geen golven en wat minder wind als op de Oosterschelde. Dus de vaargeul uit op weg naar Blankenberge. Omdat we de wind van achteren hadden besloten om alleen de op genua te gaan. Het nadeel daarvan is wel dat de boot begint te rollen. Gelukkig hebben we allebei geen last van zeeziekte 
Goed richting Blankeberge.....
Bij Zeebrugge is het altijd even opletten. En inderdaad er komen een paar grote jongens aan. Nog een keer checken op de plotter en de kaart ... Nee de vaargeuk gaat zus en zo....
Mm maar daar mogen zij klaarblijkelijk van afwijken.. Belgische regels zeg maar...
Goed gijpen en dan maar richting hem opvaren om hem zo de ruimte te geven..Zoals we natuurlijk geleerd hebben bij het vba.
En weer terug op koers...
Boot loopt mooi dus besluiten om door te varen naar Oostende.. Zullen welzo stroom tegenkrijgen maar goed.. De wind trekt aan en we gaan met een gangetje van 7,5 op de gps richting Oostende... Daar varen we dus om 13 uur al binnen. Besluiten om in Mercator haven te gaan liggen omdat het daar rustiger is (plekje wat ons wordt toegewezen ligt naast het trein/busstation)
maar goed om daar te komen moeten we een sluisje door, denk dat de kapitein een vlaag van verstandverbijstering heeft gehad want ik heb nog nooit meegemaakt dat als ik de lijn vast had,moest zorgen dat de boot niet naar achter vaart, hierbij ga je er ook vanuit dat de boot niet in z'n achteruit gezet wordt met redelijk wat gas
Maar goed alles goed gegaan.. En we wachten het weerbericht voor morgen af..